Giriş
(13)

İnternette kimliğinizi ifşa ediyor musunuz?

Mesela burdaki veya sözlükteki nick'lerinizden gidelim.reel hesabınıza yönlendirecek paylaşımlarınız oluyor mu? Gerçek isimlerini zi paylaşıyor musunuz mesela. Ben asla paylaşmam.artık cesaretsizlik mi, paranoya mi, güvenlik mi adını siz koyun.ama bazı insanlarla internet arkadaşlığı'm çok ilerliyor
Mesela burdaki veya sözlükteki nick'lerinizden gidelim.reel hesabınıza yönlendirecek paylaşımlarınız oluyor mu? Gerçek isimlerini zi paylaşıyor musunuz mesela. Ben asla paylaşmam.artık cesaretsizlik mi, paranoya mi, güvenlik mi adını siz koyun.ama bazı insanlarla internet arkadaşlığı'm çok ilerliyor ve adımı bile doğru söylememiş, yaşımı genelde 1 2 yaş büyüttüğüm için yalancı durumundayım ve pişmanlık duyuyorum. Bir yandanda internet arkadaşlıkların'a zaten güvenmiyorum ama o kişi bana karşı dürüst davranmış offf yaa ne'zaman kendime netizen 1 kimlik oluştursa'm böyle vicdan azabı çekeceğim iyi niyetli insanlar çıkıyor karşıma.
ElfElf
(08.11.20)
Buradan gerçek kimliğimi söylediğim çok güzel insanlar oldu


kisa
(08.11.20)
ben de etmiyorum, ismimi soranlara gerek yok demişliğim çoktur. bu demek değil ki yalan söyleyeceğim. paylaşmak istemiyorum diyeceksin olacak bitecek, yalan söylemek çok saçma. arkadaşlık ilerlerse -ki bu da genelde reelde görüşmeye tekabül eder- o anda söylenir. bence senin durumun kimliğini saklama ihtiyacından çok olmadığın biri gibi davranma hissi gibi ama çok da sallamayayım şimdi.


Bruce
(08.11.20)
8-10 internet ahbabıma ifşa olmuşumdur. kaldı ki erkeklerin bile sahte profillerle yazdığı yerlerde yuzum-ismim açık yazıyorum. biraz yaşlanmanın ve kendine guvenmeye başlamanın getirdiği değişim.


İsmimi değil de soyadımı herkesin bilmesine gerek yok düşüncesindeyim.


secretname
(08.11.20)
Benim sözlük hesabım ifşa olalı 10 yıl olacak neredeyse, hesabı kapatmamın bir nedeni de oydu. Hocalarım biliyordu, hatta uzaktan tanıdığım insanlar "sen sözlükteki kobuzçusun di mi" diye soruyordu falan. Ama hiç akıllanmadım tabii, yine bütün sosyal medya hesaplarım falan ortada.

Ha şu var, sözlükten edindiğim 15 yıllık arkadaşlarım var, iyi ki varlar. Sözlük dışında da internetten tanıştığım çok arkadaşım var, gizlenme gereği duymuyorum.


kobuzchu kiz
(08.11.20)
Valla sanirim kimseye ifsa etmedim kendimi, sanirim diyorum cunku bazen farkinda olmadan cok gereksiz seyler yaziyorum kendimle ilgili. Yani beni normalde bilen biri yazdiklarimdan 'ha bizim x burda bu nickle takiliyor demek' demis olabilir. Tabii mesajlasirken vs de kimseye yanlis bilgi vermiyorum. Eksik verdigim oluyor ancak yanlis verdigim hic olmadi.


burada bir kaç kez adımı yazmıştım ama özellikle belirtme durumu olmadı. "reel hasap" dediğiniz sosyal medya hesabıysa; sözlük dışında kullandığım bir sosyal medya yok.

beri yandan steam hesabım adsoyad şeklinde, pek bir sorun yaşamadım.

hatta "sözlükte mahlasını adsoyad yapacaklar için tek seferlik mahlas değiştirme hakkı veriyoruz." deseler kabul edebilirim.


late viper
(08.11.20)
Ifsa etmiyorum ama saklama geregi de duymuyorum.

Nickimden de anlasiliyordur zaten :)


brkylmz
(08.11.20)
Durduk yere ifşa etmiyorum ama gerek burdan gerekse sözlükten birine mail yoluyla bir şey göndermem/almam gerekiyorsa şahsi mail adresimi veriyorum ya da oradan mail atıyorum. Dolayısıyla adım soyadım ifşa olmuş oluyor. Bunun dışında duyuru vasıtasıyla tanıştığım birkaç kişi mevcut. Onlar zaten kim olduğumu biliyorlar artık.


himmet dayi
(08.11.20)
özel mesajdan muhabbeti ilerlettiğim ya da telefonun numarasını alıp konuştuğum insanlara söylüyorum. ha entrylerimden ifşa olur muyum bilmem ama beni bilen biri birkaç entryime denk gelse ben olduğumu tahmin edebilir :) çok da umrumda değil ifşa olup olmamak. suya sabuna dokunmayan, kendimle alakasız şeyler yazıyorum nasılsa. 2-3 ayda bir eski entrylerime bakıp kişisel ya da duygusal bulduğum şeyleri zaten kendim kaldırıyorum. ama sinirlenip yazıp yazıp sonra aman ifşa olmayalım diye kenarda tuttuğum şeyler var.

onun dışında diğer sosyal mecralarda bolca fake ve kendi kimliğimle açtığım hesaplar mevcut. 4 senedir internetten yeni insanlarla tanışmadım ama 5-6 sene hatta 8 önce tanıştığım insanlarla iletişim halindeyiz. hayatımızın bazı önemli kararlarını birbirimizi etkileyerek aldık, maddi manevi çokça yardımımız oldu genç yaşlarımıza rağmen.


sozluk, gizli olmak zorunda oldugumuz bir yer degil.

bu kadar paranoyak olmani anlayabiliyorum. ulkenin her turlu sapigi var. ancak madem yalan soyleme sonucu sikinti yasiyorsun, en azindan ismini dogru soyleyebilirsin. diger ayrintilari da paylasmazsin. samimilesince paylasirsin. ben istemedigim kisilere isim, yas ve sehir bilgisi vermiyorum.


batlegolas
(08.11.20)
Ben çok dikkat ediyorum adımın soyadımın görünmemesine.


armagan abanuz
(08.11.20)
Gerekirse soyluyorum ama nadir. Ismimi soylerim, aslinda soyismimi de soylerim su an cunku esimin soyadi ve sosyal medya hesaplarimda gecmiyor. Kizlik soyadim yaziyor o yuzden bulamazlar sosyal medya hesaplarimi da


matilda
(08.11.20)
(7)

Korona virüs hayvanlara da bulaşır mi?

Evcil kedilerimizi ve kuşlarımızı düşünüyoruz bu duyuruda. Buluşacağını pek sanmıyorum ama önlem almalıyım. Kuşlara normal grip iken de yaklaşmam normalde.
Evcil kedilerimizi ve kuşlarımızı düşünüyoruz bu duyuruda. Buluşacağını pek sanmıyorum ama önlem almalıyım. Kuşlara normal grip iken de yaklaşmam normalde.
ElfElf
(07.11.20)
Ohoo. Vizonlara bulaştı. Danimarka yüz binlerce vizonu itlaf ediyor. Hatta koronavirüs ilk çıktığında şempanzeler korumaya alınmıştı. Hayvanlara da bulaşabiliyor ama kediler için son durumu bilmiyorum. Kaplanlara ve aslanlara bulaşıyor.


dissendium
(07.11.20)
Corona zaten hayvan kökenli bir hastalık


r evolution
(07.11.20)
evet insanlardan kedilere bulaştığına dair haber de vardı.


rose parks
(07.11.20)
Kesin olarak bir şey söylemek zor.
Bulaştığını dair bazı haberler vardi; ama ne kadarı doğrudur orasını kestirmek zor.


pangea
(07.11.20)
konunun uzmanı değilim ama bu mesele çok önemli. lütfen işin doğrusunu bilelim kulaktan kulağa yanlış bilgi yayılmasını engelleyelim.
kedilere köpeklere o lanet hastalık bulaşmıyor.

Covid 19 dediğimiz şey bir virüs çeşidi. Bu tip virüs ailesinin temel adı "Corona" bugün gündemimizdeki de bunun bir yeni türü.
Kedilerin kendi içlerinde de bu isimle adlandırılan bir virüs var. Ama onların "Corona"sı ile bizim "corona" mız birbirlerinden tamamen farklılar sadece isimleri benziyor ve hatta aynı. Ama sadece üst aile isimleri aynı yoksa farklı farklı şeyler.

Kedi-köpekten yana endişemiz yok.
Ama başka hayvanlarda olabilir mi olabilir diyorlar. Virüs komple yepyeni olduğu için bilgi birikimimiz de yok her şey olabilir. Çalışılıyor, öğreniliyor.

Kedi - köpekten yana endişemiz yok. Bizden onlara - onlardan bize bulaşmıyor, yayılmıyor.

Yamuluyorsam düzeltin. ( konunun uzmanı değilseniz düzeltmeyin. yoksa birisi o ihtimale inanıp hayvanları katledebilir. )


andoreii
(07.11.20)
Gripte hayvan hastalığı domuzdan insana bulaşıyor. Ama insandan kediye bulaşıyor mu ? Veterinerlere sormak lazim.


ycaycayca
(08.11.20)
Şu an için böyle bir şey kanıtlanmış değil. Yukarıda da dendiği gibi yeni bir süreç bu, her duyduğumuz şeye(özellikle Türkçe haber sitelerindekilere) inanmamak lazım.


ertertert
(08.11.20)
(7)

Hangi fatih akin filminden başlayayım?

Türk yönetmenlere karşı hep bi önyargı'm var.böyle ödüllü falan olanlara. Sanki halkın anlayacağı şekilde olmasın diye kasıyorlar filmlerini. Halkın anlayabileceği, halkla filmi arasına fildişi kuleler örmeye'n nadir yönetmenler var.demirkubuz, turgul gibi (ikincisi sadece senarist ama olsun). Ben a
Türk yönetmenlere karşı hep bi önyargı'm var.böyle ödüllü falan olanlara. Sanki halkın anlayacağı şekilde olmasın diye kasıyorlar filmlerini. Halkın anlayabileceği, halkla filmi arasına fildişi kuleler örmeye'n nadir yönetmenler var.demirkubuz, turgul gibi (ikincisi sadece senarist ama olsun). Ben artık bu önyargı'mdan kurtulmak istiyorum.beni iten ne varsa bu yönetmenlerden yüzleşmek istiyorum. Çok ismini duyduğum fatıh akın ile başlayacağım. Soğuk duran, insanı iten filmlerinin hangisi ile başlayayım?
ElfElf
(07.11.20)
Fatih akın o tarz bir yönetmen değil zaten. Ana akım işlere daha yakın.


black mamba
(07.11.20)
Duvara Karşı’yı çok beğenmiştim. Daha sonra Yaşamın Kıyısında ardından Temmuzda


cemallamec
(07.11.20)
Fatih akin'in filmleri eglenceli ve rahat izlenebilir.

Sirasiyla:

Duvara karsi
Soul kitchen
Im july ile baslayip severseniz devam edersiniz.


brkylmz
(07.11.20)
Fatih Akın filmleri pek soğuk değiller aslında. Size önerilerimi söyleyeyim :

1. Keyifli bir yol hikayesi istiyorsanız "Temmuzda" ile başlayın. Fatih Akına güzel bir ısınma turu olur. Film de hoş ve eğlenceli.

2. Hızlı ve çok eğlenceli bir başlangıç istiyorsanız "Soul Kitchen" ile başlayın. Hatta kesinlikle tek izlemeyin en az 2-3 kişi ile seyredin zira müzikler, ortam acayip iyi. Cidden şimdi bir açıp seyredesim geldi valla ki 2-3 kez izlemiştim ^^

3. Seveni de olan sevmeyeni de bulunan bir film arıyorsanız "Kebap Connection" ile başlayın. Bu da aslında oldukça eğlenceli ama başlangıçtan ziyade 2. film olarak düşünün derim.


burka
(07.11.20)
Gegen die Wand bence en iyi filmi budur.


benim izlemediğim filmi yok. hepsi güzel. solino da güzel kurz und schmerzlos da. aus dem nichts de güzel auf der anderen Seite de.

tabii ne niyetle izlediğinize bağlı ama hepsi kolay izlenen bağlayıcı filmler. ayrıca kebab connection onun yönettiği bir film değil.


bohr atom modeli
(07.11.20)
Sonra faydalanmak icin cevap yaziyorum :)


Olric
(07.11.20)
(5)

Sac kurutmaya alternatif?

Hadi yazın banyodan sonra terlemeyi anlarım. Hava çok sıcak oluyo saçların da kendiliğinden kuruyor. 50 50 durum yani . ama kışın ter yok. Saç kendiliğinden kurumuyor.sinüzit nedeniyle saçı kuru tutman lazım. Bunun için de tek yol fon makinesi. Yani benim bildiğim. Fon aşırı terle tiyo. Banyonun boş
Hadi yazın banyodan sonra terlemeyi anlarım. Hava çok sıcak oluyo saçların da kendiliğinden kuruyor. 50 50 durum yani . ama kışın ter yok. Saç kendiliğinden kurumuyor.sinüzit nedeniyle saçı kuru tutman lazım. Bunun için de tek yol fon makinesi. Yani benim bildiğim. Fon aşırı terle tiyo. Banyonun boşa gittiğini hissediyorum.hiç sevmiyorum bu makineyi kullanmayı. Alternatif bi yol olmalı saç kurutma m için?
ElfElf
(06.11.20)
Serin üfleyen fön makinesi


freebird5406_2
(06.11.20)
saçlarım uzunken önce bir havlu ile kabasını alırdım. sonra da kuru yeni bir havlu ile sarıp otururdum ben.


teritori
(06.11.20)
Kışın neden kurumuyor kendiliğinden? Benim kaloriferler yanmıyorken bile kuruyor bu aralar.2 haftaya yanar zaten hemen kurur


Tochinoshin
(06.11.20)
Saçları kuru bir havluda bekletip sonra çok sıcak olmayan bir fönle kurutmak en iyisi


olaylar olaylar
(06.11.20)
normal havludan sonra kağıt havluyla ovalamanın faydası oluyor epey.
fön kullanmazsan nem giderici makine alcaksın. oda nemini %35'e getirirsen kısa sürede saçların kurur.


(6)

Her şeyden cabuk vazgeçen bir insana neden güven duyulmaz?

Ben yapi gereği biraz kolay pes eden biriyim yani olursa olur olmaz sada çok şeyimde kafasındayım . bu gamsız hallerim mi diyeyim ne diyeyim çok eleştiri almaya başladı son zamanlarda. Bilemiyorum kendimi değiştirmeye de pek niyetim yokk. Bu benim savunma mekanizmam.vazgeçmeyen, kararlı, inatçı insa
Ben yapi gereği biraz kolay pes eden biriyim yani olursa olur olmaz sada çok şeyimde kafasındayım . bu gamsız hallerim mi diyeyim ne diyeyim çok eleştiri almaya başladı son zamanlarda. Bilemiyorum kendimi değiştirmeye de pek niyetim yokk. Bu benim savunma mekanizmam.vazgeçmeyen, kararlı, inatçı insanlar neden seviliyor bunu da anlamış değilim. Bence,böyle insanlar fazla cabuk gaza geliyor. Kitaplardaki filmlerdeki hayali karakterlere fazla özeniyorlar. Gerçek dünya KitaPlardaki filmlerdeki ka-dar karmaşık değil. Bi ise başlarsın, zorla güzellik olmaz ise, yarım bırakırsın. Kendini üzmeye, inat etmeye ne gerek var anlamıyorum. Biraz psikolojik danışmanlık alanı olaraktan kullandım burayı ama 1 aydinlatirsaniz su kardeşinizi...
ElfElf
(03.11.20)
Her şeyden çabuk vazgeçenler istikrarsız oluyor, haliyle güven vermiyor. Hayatın tümünde olmasa da ufak bi alanda yer kaplıyor bu. Öyle aman aman bir zorunluluk değil bana göre de ama bazen gerekli


olaylar olaylar
(03.11.20)
Dediğin tarzın söktüğü yer var sökmediği yer var. Mesela iş bulup çalışması gereken 2 çocuklu bir baba bir iki iş bulma girişiminden sonuç alamadı diye amaan çok da şeyimde deyip yatmalı mı? Hayır. Yani vazgeçmeme davranışının gerekli olduğu yerler var. Ama öyle konular da var ki, teklif tekrar ısrar'dan fazla uğraşmak olmaz. Israr bile fazladır. Bazı konularda tekrar bile çok lüzumsuz olabilir. İşin o tarafı da ayrı. Bunları iyi ayırt etmek ve dengesini kurmak lazım.


1bir1bir1
(03.11.20)
Yolda bırakmak ile güven vermek iki zıt davranış biçimi olduğu için.

"Gerçek dünya kitaplardaki filmlerdeki kadar karmaşık değil"
Şimdi ne yazsam laf sokma olarak algılanacak. Tek diyeceğim; hayatta başarılar


r evolution
(03.11.20)
Hayat zorluklarla dolu, kolay bir şey yok çünkü.


roket adam
(03.11.20)
Bir gün benden de çabuk vazgeçerse diye tedirgin oluyor insan.


bitse de gitsek
(03.11.20)
yukarıdakiler +1
"zorla güzellik olmaz"daki zorluk eşiği buradaki asıl mesele.
zora gelemeyen insan güven vermez çünkü hayatta her şey kolay veya bırakılabilir olmuyor.
kimse de önüne ne çıkacağını bilemez.

mesela uç bir örnek belki ama çocuk yaptın, çocuk engelli doğdu.
ne yapacaksın?
"olmadı bu çocuk, bakımı da zor" diye bırakıp gidecek misin?
o zorluğa katlanabilir olman lazım.

ya da bir iş kurdun, olmadı.
"e olmadı yapamıyorum" diye oturan adam hayatta ne uzar ne kısalır.
zaten birkaç kere olmayacak ki, sonra onun neden olmadığını anlayıp oldurabil.

yani herhangi bir anlamda başarı kendiliğinden gelmiyor.
o olmadı, bu olmadı demek istikrarsızlık ve başarısızlığı getirir.
iyi ebeveyn olmak da, işinde iyi olmak da, iyi bir eş olmak da, hayatı iyi yaşayabilmek de bir şeylerin peşini bırakmamayı gerektiriyor.

gamsızlık, kolay pes etmek ve çabuk vazgeçmek aynı şeyler değil bu arada.


blatta hiberna
(03.11.20)
(2)

Rüyamda neden fast food görüp iğrenerek uyanıyorum?

Fast food u çok severim. Ama rüyama ne zaman girse, midem bulanarak kalkıyorum. Hipnozla daha iyi bi sonuç elde edilemez. Bu yiyeceklerin zararlı olduklarının,bilinçaltımın farkında olduğunu düşünüyorum. Çok garip değil mi? Şimdi ben bu yiyecekleri gerçekte seviyor muyum sevmiyor muyum.
Fast food u çok severim. Ama rüyama ne zaman girse, midem bulanarak kalkıyorum. Hipnozla daha iyi bi sonuç elde edilemez. Bu yiyeceklerin zararlı olduklarının,bilinçaltımın farkında olduğunu düşünüyorum. Çok garip değil mi? Şimdi ben bu yiyecekleri gerçekte seviyor muyum sevmiyor muyum.
ElfElf
(30.10.20)
Fast food gıdalarda MSG (monosodyum glutamat) var, yerken çok zevk alıyorsun ama daha sonra hafif bir pişmanlık oluşabiliyor. Fakat daha sonra pişmanlık unutuluyor ve tekrar canın istiyor, olay budur. Rüyanda MSG tadı alamadığın için iğreniyorsundur tahminen :D


İnanılmaz sağlıksız. İğrenmen değil de, insanlar nasıl iğrenmeden yiyor o sorgulanmalı.


mobydick
(30.10.20)
(3)

Hangi sivil toplum örgütüne ü'ye olmalıyım??

Biraz sosyalleşmek adına bir gönüllü kuruluşa üye olmak istiyorum ama kafama uygun bitane bulamadım. Kasıntı tiplerin olmadığı bi vakıf önerir mısınız?2 yıl kadar önce unicef'e üye olmaya çalışmıştım. Birazcık makam gördü diye genç bir kadının egolarından geçilmiyordu. Böyle tipleri hiç sevmem.
Biraz sosyalleşmek adına bir gönüllü kuruluşa üye olmak istiyorum ama kafama uygun bitane bulamadım. Kasıntı tiplerin olmadığı bi vakıf önerir mısınız?

2 yıl kadar önce unicef'e üye olmaya çalışmıştım. Birazcık makam gördü diye genç bir kadının egolarından geçilmiyordu. Böyle tipleri hiç sevmem.
ElfElf
(30.10.20)
öncelikle hangi alanda çalışmak istediğinizi netleştirmelisiniz, isteğiniz çok güzel olması ile birlikte çok geniş bir skalaya sahip.


paramolacak
(30.10.20)
Ülkemizdeki yardıma muhtaç insanlara yardım kuruluşları siyasal islamcı tekelinde, unicef bence baya kötü tercih , maksat yardım mı sosyallik mi


docrivers
(30.10.20)
Daha ufak çaplı yerel şeyler arayın. her yerde şubesi olan kurumlarda genel yapı bu olmasa bile böyle şeyler denk gelebilir.

Ben öğrenciyken ismini hatırlayamadığım, görme engellilere destek veren bir kurumda kitap seslendiriyordum mesela, şeker insanlar da vardılar.


(2)

Fil box ta yayınlanan bir film.

Fil box 2018 de kapandı galiba. O civarda bi film izlemistim. Yeni olması lazım yani son 10 yılın filmidir. Aşk filmiydi ama baya da gizem içeriyordu. Genç bir üni öğrencisi kadın vardı. Adam da profesörü idi ve evliydi. Aslında aralarında bir aldatmanın söz konusu olduğu filmde açık açık verilmiyor
Fil box 2018 de kapandı galiba. O civarda bi film izlemistim.
Yeni olması lazım yani son 10 yılın filmidir. Aşk filmiydi ama baya da gizem içeriyordu. Genç bir üni öğrencisi kadın vardı. Adam da profesörü idi ve evliydi. Aslında aralarında bir aldatmanın söz konusu olduğu filmde açık açık verilmiyordu. Adam ölüyordu zaten. Kadına hayatini daha güzel yaşaması için ipuçları bırakıyordu. En sonda kadın onun ses kaydını dinliyordu.

Hayır ps i love you değil.
ElfElf
(26.10.20)
hatırladığınız başka detay var mı? tanıdık geldi gibi çıkaramadım da


yazdonumu
(26.10.20)
Bir avrupa filmi olabilir maalesef başka bisey hatırlayamadım..


ElfElf
(26.10.20)
(4)

Türk yemekleri için jeneratör varmı?

Türk yemeği yapmak istiyorum. Her gün yapacağım yemeğe karar vermek çok sıkıntılı. Yemekhaneler filan çok güzel. Aylık programları belli. Normalde ingilizce dilinde her şeyin jeneratörü vardır. Benim gibi kararsızlar için birebirdir. Ben normal hayatta da önemli bir kararı 8 numaralı topun yardımıyl
Türk yemeği yapmak istiyorum. Her gün yapacağım yemeğe karar vermek çok sıkıntılı. Yemekhaneler filan çok güzel. Aylık programları belli. Normalde ingilizce dilinde her şeyin jeneratörü vardır. Benim gibi kararsızlar için birebirdir. Ben normal hayatta da önemli bir kararı 8 numaralı topun yardımıyla veren birisiyim. Söyle güzel bi jeneratör var mi, tik diye o günkü pişireceğim yemeği söylesin....
ElfElf
(24.10.20)
herhangi bi üniversitenin, kurumun yemek listesini aç. yapabildiğini yap.


glamdr1ng
(24.10.20)
Nefis yemek tariflerinin uygulamasında bugün ne pişirsem diye bi seçenek var ve menü olarak yazıyor.


coca cola
(24.10.20)
aylık menü diye aratırsanız bir çok örnek bulabilirsiniz. örneğin;
www.teyvas.com.tr


ankara06
(24.10.20)
Çok güzel cevaplar faydalı bir duyuru takipteyim


birdposing
(24.10.20)
(2)

Bir adamın bir gününü anlatan kitap?

Sadece iç sesiyle kalın bir roman oluşturmuş. Ve sadece bir günü anlatıyor. Adamın tuvalete gitmesine kadar ayrıntılı. Nedir bu romanın adı biliyor musunuz?
Sadece iç sesiyle kalın bir roman oluşturmuş.
Ve sadece bir günü anlatıyor. Adamın tuvalete gitmesine kadar ayrıntılı. Nedir bu romanın adı biliyor musunuz?
ElfElf
(22.10.20)
Ulysses.


angelus
(22.10.20)
bir asam degik aslinda birkac kisinin bie günğ. meltem gürle nin acik radyodaki ulysses progeamini dinleylim


proteus
(22.10.20)
(10)

Okumayı sevdiğiniz ince bir türkçe kitap?

Bir türk yazardan kitap önerisi bekliyorum. 150 200 sayfa olsun önerdikleriniz...Teşekkürler şimdiden.
Bir türk yazardan kitap önerisi bekliyorum.
150 200 sayfa olsun önerdikleriniz...
Teşekkürler şimdiden.
ElfElf
(20.10.20)
tüm baris bicakci kitaplari


proteus
(20.10.20)
Latife ve Fikriye - İki Aşk Arasında Atatürk: www.dr.com.tr


halitkin
(20.10.20)
Aylak adam.


deer hunter
(20.10.20)
Yaşar Kemal'in tüm ince kitapları.
Hakkari'de Bir Mevsim- Ferit Edgü
Çocukluğun Soğuk Geceleri- Tezer özlü


Amaranta ursula
(20.10.20)
Ağrı Dağı Efsanesi - Yaşar Kemal
Sevgili Arsız Ölüm - Latife Tekin
Sürgün - Behzat Ay
Kerkenez - Cengiz Tuncer
Halkalı Köle - Bekir Yıldız
Genelevde Yas - İrfan Yalçın


Mirket
(20.10.20)
amok koşucusu


dedim ben sana
(20.10.20)
Tüm Alper Canıgüz kitapları.

Barış Bıçakçı +1


Doğu Avrupa'da Yolculuk - Gabriel Garcia Marquez

Pardon Türkmüş. Yine de kalsın okuyan olur belki


Mistyimage
(20.10.20)
ayfer tunç, aziz bey hadisesi.


Aziz nesin, muzaffer izgü serileri.


balik kraker
(20.10.20)
(1)

Androidde indirilen uygulamalarin adini degistirebiliyor muyum?

2 adet aplikasyon indirdim. İkisi de lazım. İsimleri birbirine çok benziyor logoları da. Ama kullanış amaçları farklı. Hep birine girecekken diğerine giriyorum. Birinin adını değiştirmem lazım. Bunu nasi yapabilirim?
2 adet aplikasyon indirdim. İkisi de lazım.
İsimleri birbirine çok benziyor logoları da.
Ama kullanış amaçları farklı. Hep birine girecekken diğerine giriyorum. Birinin adını değiştirmem lazım. Bunu nasi yapabilirim?
ElfElf
(20.10.20)
bazı launcherlarda ikona basılı tutunca rename çıkıyor ordan logoyla ismi değişebiliyorsun


nahtoderfahrung
(20.10.20)
(2)

Dünyanın'en anlaşılmaz metni

Frmtrde okumuştum galiba dünyanın en anlaşılmaz metni diye geçiyordu.o gün okuduklarımı hatırlayamıyorum ama soyut birşeylerden bahsediyordu ve bu nedenle anlayamayacağım'izi iddia ediyordu. Yabancı bir dilden çeviridir muhtemelen. Bu metni anlamaya çalışmayarak kendi zekamızı küçümsüyor'uz bence tü
Frmtrde okumuştum galiba dünyanın en anlaşılmaz metni diye geçiyordu.o gün okuduklarımı hatırlayamıyorum ama soyut birşeylerden bahsediyordu ve bu nedenle anlayamayacağım'izi iddia ediyordu. Yabancı bir dilden çeviridir muhtemelen. Bu metni anlamaya çalışmayarak kendi zekamızı küçümsüyor'uz bence türkler olarak. Bu metni yeniden görüp anlamak istiyorum. Boylece yıllar önce cesaret edemediğim şey konusunda kendimle girdigim iddiayı kazanacağım. Her neyse metinde bol bol k harfi geçtiğini hatırlıyorum. Bu da bir yanıltmaca idi. Kelimeler birbirine ne kadar benzerse insan okumaktan o kadar cabuk pes eder.

Bu metni bulamayacağınızı ben de biliyorum ille ki.
Ama bunun gibi ilk bakışta çözmemizin zor olduğu başka uzunca bi metin de olabilir...paylaşırsanız hep biRlikte çözmeyi ve'yorumlamayı deneyelim. :))
ElfElf
(19.10.20)
codex seraphinianus olabilir mi?


nahtoderfahrung
(19.10.20)
ben 24 yaşındayım ve 44 yaşında bir dul bayanla evlendim. kendisinin de 25 yaşında bir kızı var. babam ise bu kız ile evlendi. böylelikle babam, karımın kızı ile evlendiği için damadım olmuş oldu. bunun üzerine kızım da babamla evlendiği için üvey annem olmuş oldu. hanımımın ve benim geçen sene bir oğlumuz oldu. oğlum hanımımın kızının erkek kardeşi oldu, aynı zamanda babamın da eniştesi. bir de üvey annemin erkek kardeşi olduğu için dayı oldu. anlıyacağınız benim oğlum benim dayım oldu. babamın eşi sene sonunda dünyaya bir erkek çocuğu getirdi. o babamın oğlu olduğu için benim de erkek kardeşim, ve de kızımın oğlu olduğu için de torunum. yani ben torunumun erkek kardeşiyim. ayrıca bir annenin evladının babası eşi olduguna göre ben de eşimin kızının babasıyım ve kızımın erkek çocuğunun erkek kardeşiyim. kısacası kendimin büyükbabasıyım


(2)

Logo efatura nedir?

İstanbul kitapçısından internet alışverişi yaptım,Mail ima e fatura gelmiş. Ama faturayı görüntüleyebilmek için para istiyor. Yanlış anlamadıysam tabi. E logo diye bir şey herhalde. 70 tl cıktı. Gözlerime inanamadım. Açmayı düşünmüyordum zaten şimdi hiç açmam. Selam verip borçlu çıkmak böyle bir şey
İstanbul kitapçısından internet alışverişi yaptım,
Mail ima e fatura gelmiş. Ama faturayı görüntüleyebilmek için para istiyor. Yanlış anlamadıysam tabi. E logo diye bir şey herhalde. 70 tl cıktı. Gözlerime inanamadım. Açmayı düşünmüyordum zaten şimdi hiç açmam. Selam verip borçlu çıkmak böyle bir şey herhalde.
ElfElf
(16.10.20)
Muhasebe programi o. E arsiv faturaniz zaten var sistemde onun goruntusunu talep edebilirsiniz firmadan


O faturayı görüntüleme bedeli değil, faturanın bedelidir. Bana gelenlerin hepsinde bir link oluyor, o linke tıklayınca fatura açılıyor.


hayirsiz
(16.10.20)
(5)

Gora filminde anlayamadigim 2 espriyi aciklar misiniz?

Mavi donun var mi ve komutan logarin, ben kalin mi goruyorum repligi.
Mavi donun var mi ve komutan logarin, ben kalin mi goruyorum repligi.
ElfElf
(14.10.20)
@ElfElf, peki bi' şey sorucam o filmde neden kızın gözlerine mikrolazer'le müdahale etmiyorlar?


türk sinemasının erotizmle kafayı bozduğu dönem, sevişme sahnelerinde don görünmesi sıradandı, renkli don buradan.

ikinciyi ben de hiç anlamadım veya komik bulamadım.


celeron 300a
(14.10.20)
Ilki denmis zaten.

Ikincisi de ince görmek bilardoda falsolu vurmak, topa yanlarindan dokunmak olarak denirken kalın görmek ortasindan vurmak kısacası çok da öyle inceci olamamaktir.
Burada logar ve tayfasinin cinselligine de vurgu olabilir kalin görmek diyerek ama sadece "ben topa dan dun mu vuruyorum" olarak da denilebilir.


logisticsmanager
(14.10.20)
İşte o mavi don :
encrypted-tbn0.gstatic.com


prizmatik
(15.10.20)
logar eşcinseldi bel altı şakadır o. kalından kastı belli aslında.


koela
(15.10.20)
(3)

Annemi kedi sahiplenmeye nasıl ikna etmeliyim?

Kapı önünde bakıyor. Her şeyini yapıyor. Yemeğini veriyor. Aşısını yaptırıyor. Yerini hazırlamış. Hayır seviyor da. Ama ıçeri alamam diyo. Birde 2 muhabbetimiz var Ama sorun olacağını sanmıyorum. Herkes hem kedi hem kuş bakıyo.
Kapı önünde bakıyor. Her şeyini yapıyor. Yemeğini veriyor. Aşısını yaptırıyor. Yerini hazırlamış. Hayır seviyor da. Ama ıçeri alamam diyo. Birde 2 muhabbetimiz var Ama sorun olacağını sanmıyorum. Herkes hem kedi hem kuş bakıyo.
ElfElf
(07.10.20)
Al kucağına, odanda onla beraber ağla. Ben bunu nasıl bırakayım dışarı minicik de. Demagoji forever : )


çok değil 1 aya annenizin kediyle yatarken fotoları çekilir.


la traviata
(07.10.20)
muhabbet kuşlarıyla aynı ortamda kedi besleyenler deneyimlerini anlatsın. ama özellikle serbest dolaşıyorlarsa av olarak görülmeleri çok muhtemel. stres yaratmayacak şekilde ayarlamak lazım. kedi kuşla birlikte büyümemiş olacak.


not dark yet
(07.10.20)
Muhabbet kuşumuz varken engelli kalma ihtimali olan bir kedi sahiplenme durumunda kaldık. Zamanla kedimiz sağlığına kavuştu ama biz akli melekelerimizi kaybetmeye oldukça yaklaştık (özellikle ilk dönemler). Şu an 2 seneyi aşkın beraberiz, kısaca yaşadığımız sorunlardan bahsedeyim;

- Asla instagramda gördüğünüz gibi sarmaş dolaş olmadılar. İlk etapda kuş son derece tedirgindi. Bence kedimiz de kuşu nasıl konumlandıracağını tam kavrayamadı. Bazen hiç umurunda değilken bazen av gibi görüp sinsice yaklaşmaya çalışıyordu.

- Gecenin 3'ünde kuştan gelen çığlıklarla çok uyandık. Meğer kedimiz biz yattıktan sonra kafese çıkıp kabus gibi çöküyormuş kuşun üzerine.

- Tabi bu olaylardan sonra evde birçok düzenleme yapmak zorunda kaldık. Örneğin başlarda kediyi odamıza alıp salon kapısını kapattık. Şimdi geceleri kuşun kafesini kedinin ulaşamayacağı bir yere koyuyor, kapıyı açık bırakıyoruz vs.

Örnekler daha da uzatılabilir fakat işin içinde kedinizin karakteri de var. Eğer kedinizin içgüdüleri fazla baskınsa, gözlerinizin her zaman kedinizin üzerinde olması gerekiyor. Üzücü bir durum olma ihtimali ne yazık ki her zaman mevcut.


jack ass
(08.10.20)
(10)

Temassız nedir? Ne ise yarar?

Alışverişlerimde normal pos cihazına şifre girmeli ödeme yapıyorum ve her defasında bu soruyla karşılaşıyorum. Temassız varmı. Belliki yok. Neden tercih ediliyor temassız? Mantıklı bisey ise ben de temassız'a geceyim ama nasıl? Bankam denizbank bu arada.
Alışverişlerimde normal pos cihazına şifre girmeli ödeme yapıyorum ve her defasında bu soruyla karşılaşıyorum. Temassız varmı. Belliki yok. Neden tercih ediliyor temassız? Mantıklı bisey ise ben de temassız'a geceyim ama nasıl? Bankam denizbank bu arada.
ElfElf
(06.10.20)
İşte şifre tuşlamıyorsunuz, hem pratik hem güya pandemi döneminde daha sağlıklı görülüyor. Bu kadar.


koskoca kirpi
(06.10.20)
Temassız çekim yapalım mı diye soruyor işte kartı cihaza sokmak yerine ekrana okutuyorsun hızlı alışveriş.


angelus
(06.10.20)
hem hızlı, hem hijyenik...


sftsft
(06.10.20)
akbil gibi posa okutup kartı cebe atıyorsun tekrar. kartı ver şifre gir bekle kartı al tantanası yok


avatar is back
(06.10.20)
Kartın üzerinde wifi simgesi gibi bir simge olur, yoksa bankanızdan isteyebilirsiniz.


Temassız olunca banka kesintisi azalıyor diye biliyorum.


bahoho
(06.10.20)
Siz POS cihazına, kasadakiler de kredi kartınıza dokanmamış oluyor.


pass
(06.10.20)
fahrettin abi sen misin?

hani bir virüs var ya semptomatik olan hani. bu virüsle muhatap olmamak adına temazsız tercih ediyoruz. böylece kredi kartımızı birilerinin ellemesi ya da birilerinin şifre girdiği pos makinesini mümkün olduğunca kullanmamaya çalışıyoruz.


ozdek
(06.10.20)
Aaa dünyanın en iyi icadı bence. Otobüse binerken kart/akbil okutmak gibi. Zaten bir üst limit var 200 TL sanırım. 200 TL üzeri yine şifre istiyor.

Olay şu gittin bir markete aldın ekmek su yoğurt. Tuttu 10 TL. Hemen kartı dokundur tamamdır. Hepsi bu. Hem e tertemiz.

Asıl bundan iyisi NFC diye bişey var telefonlarda. Aynı şeyi cep telefonunu pos cihazının yakınına göstererek bile ödeme yapılabiliyor ama iphonelerde bu şekilde ödeme Türkiye için mümkün değil. Çünkü applepay yok. Neden yok, çünkü bddk bey yatışta. Bizim ne haddimize ama dimi.


infernalcadre
(06.10.20)
Taşınabilir pos cihazı ile kalabalık yerlerde ve toplu taşımalarda insanların çanta ve cüzdanlarına yaklaşarak temassız ödeme çekerek hırsızlık yapanları gördüğüm haberden sonra biraz araştırınca, buna önlem olarak kartı koruyan özel cüzdanlar bile üretildiğini görüp kartlarımın temassız özelliğini kapatmıştım bir iki yıl önce.


John Bloor
(07.10.20)
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler compumaster, dambil, deckard, fader, groove salad, hollowlife, kahvegibi, kibritsuyu, kobuzchu kiz, robin
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.